Să fii un bun economist înseamnă să privești businessul unui client în ansamblu și să-l sfătuiești ca și cum acel business ar fi al tău. Un client mulțumit este acel client care își dezvoltă afacerea având la bază sfaturile tale.
Întocmirea planului anual de amortizare a mijloacelor fixe.
Contabilizarea tuturor operațiunilor patrimoniale.
Contabilizarea, verificarea introducerii și prelucrării operațiunilor de casă și de bancă
Contabilizarea, verificarea introducerii și prelucrării intrărilor de materiale și mărfuri.
Contabilizarea, verificarea introducerii și prelucrării vânzărilor.
Contabilizarea salariilor.
Închiderea lunară a conturilor.
Întocmirea Balanței lunare de verificare.
Editarea Registrului jurnal și a Registrului inventar.
Furnizarea de informații pentru analiza economico-financiară a activității.
Organizarea fluxului de documente primare; asigurarea respectării prevederilor legale în domeniul muncii și asistență în relația cu Inspectoratul Teritorial de Muncă.
Calcularea salariilor pe baza pontajului întocmit de firmă.
Întocmirea statelor de salarii și a fluturașilor pentru angajați.
Întocmirea și depunerea declarațiilor aferente drepturilor de personal (D112 – de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate; D205 – anual).
Depunerea cererii de recuperare a sumelor aferente concediilor medicale de la CNAS.
Întocmirea declarațiilor și a situațiilor cerute de legile fiscale.
Asistarea clientului, la solicitarea acestuia, la controalele privind obligațiile fiscale; asistență în relația clientului cu Administrația Fiscală.
Întocmirea și depunerea Bilanțului contabil și a Raportării financiare semestriale.
Reîntocmirea și depunerea raportărilor privind obligațiile salariale (întocmirea și depunerea la organele competente a declarațiilor rectificative pentru salariați: CAS, somaj, sănătate și ITM);
Reîntocmirea și depunerea declarației rectificative la administrațiile financiare a decontului privind tva taxa pe valoarea adaugată;
Reîntocmirea și depunerea declarației rectificative la administrațiile financiare a declarației privind obligațiile de plată la bugetul de stat;
Reîntocmirea și depunerea declarației rectificative la administrațiile financiare a declarației privind impozitul pe profit;
Aspecte ale situației economico-financiare a patrimoniului și ale capacității acestuia de a genera profit. În acest scop se analizează documentele primare și evidența tehnico-operativă și contabilă cu scopul de a stabili dacă patrimoniul este administrat în mod corect
Comportamentul managerilor și a altor persoane din departamente funcționale sau de producție – dacă își îndeplinesc corespunzător atribuțiile de serviciu.
Cercetarea unui ansamblu de documente contabile și acte normative.
Stabilirea neglijenței sau abuzului în serviciu cauzate, spre exemplu, de neexercitarea obligațiilor contractuale.